Sunday, March 13, 2011

MAriLAh BeLaJAr..Tp AmaNAh BeSAr JgN LUpa...


Hai....pejam celik pejam celik,dah bulan 3 dah...bukan nya baru awal bulan...tp dah pertengahan bulan...lepak gak dgn aktiviti sekolah 3 bulan pertama nie...Bulan 3 nie jugak la banyak kes salah laku murid yg aku dapat...poning kepalo den nie hah...Biarla yg tu berlalu...yg penting bulan 3 nie ada satu lagi benda penting yg aku kena buat...DAFTAR BELAJAR....hehehe...dah tua - tua baru nak belajar...kt UiTM Shah Alam lak tu...Ijazah Sarjana Muda Pendidikan Seni Visual....layan beb...Efa plak dpat kat UPSI...course SAINS tu...hehehe...(padahal kat sekolah tk ajar pun sains)...

Tak tau la...nampak gayanya lepas nie aku kenala pandai bahagi kan masa...sebab anak-anak pun nak kena lah jugak ambik tau...mane bole main lepas tangan je...diorg pun nk perhatian gak...walau sesibuk mana pun kenala ambik port...Aku ada baca dalam paper ari ni...interview dengan pelakon Sheila Rusly...macam mana nak mendisiplinkan anak-anak...atau bahasa mudah,jadikan anak tu org yg baik....aku setuju dengan pandangan dia...jangan la letakkan tanggungjawab mendidik 100% pada cikgu kat sekolah...sebab anak - anak tu datangnya dari darah dan daging ibu dan bapanya...jadi kenalah ambik tau jugak...ini tak...bila anak buat hal,salahkan cikgu..tk pandai jaga anak diorg...bukannya marah,cuma aku tgk anak-anak sekarang kurangnya perhatian dari ibubapa...aku tak nafikan anak aku pun sama...kadang-kadang manja berlebihan...maklumla...jarang dapat bersama dengan mak dan bapaknye...
sebab tulah bila ada masa free,luangkan masa dengan anak-anak nie...diorg nie kain putih yg perlu dicorakkan dengan cantik...ala,macam kita canting batik tu...kalau salah canting mestilah tk cantik kan...betul tak?sama lah macam anak-anak nie td...kena bagi tumpuan pada diorg dan luangkan masa untuk mendidik diorg,bukan abaikan diorg...

jangan terkejut satu hari nanti ibubapa yg dah tua penuh kat rumah org tua-tua...sebab ape..??mudah je..ALLAH BAYAR CASH...hehehe..dulu kita buat tak tau kat anak-anak,lepas tu time anak dah keje,busy diorg plak buat tak tau kat mak bapak...same kan??masa tu nak menyesal pun tk guna dah...kalau org utara cakap,PADAN MUKA HANG!!!hehehe....



Adios.....

No comments:

Post a Comment