Saturday, March 19, 2011

AnAK MuRId Tua...HehEHe...

Aduh....letihnya la satu hari nie...ngadap 'geng-geng masuk sekolah' ari nie...bukan aku yg buat keje...siswa uitm la...tp tk lalu jgk arini..tunggu dari pagi sampai ke petang kat dewan intec tu...aku macam biasa la...bab daftar tak de masalah...bab nk dengar taklimat nie yg lemah sikit...bukan ape,ngantuk beb...kena plak takde pengisian...lagila...

untung nya bila datang mendaftar nie,jumpa la balik kawan-kawan lama maktab aku...budak2 junior aku pun ramai...bagus la...muda2 nak belajar lagi..jgn tunggu macam aku nie...dah nak lanjut usia baru nak sambung...sebelum nie bukan tk de nafsu nak belajar,tp banyak gak halangan....

cerita pasal halangan nie,aku bengang betul dengan sorg hamba Allah nie...cara dia bercakap mcm tk nak member yg lain nie sambung blaja...takut dengan jumlah kena bayar balik kalau gagal..apela..klu dah tau mcam tu baik tak pyh sambung...awak dulu belaja pun ade gak kontrak...kalau lari kena bayar rm35k...tp boleh lak tunggu sampai habis....lagi satu,sedarla..yg kita nie belajar ijazah...takkan nak guna bm lagi kot....standard la skit...sampai bila nak belaja semua nya dalam bahasa melayu...sampai phD ke??apadah...

bila aku tgk situasi mcm nie,aku teringat plak kata - kata dekan tadi...mane ade benda yg senang...nak susah cukup senang,tp nk senang...??

*korg pikiorla sendiri*

No comments:

Post a Comment