Friday, March 18, 2011

Kau DaN AKu....


"Ni sale mano nie."bunyi dialek kelantan ni...suruh bagi salam..mentang-mentangla kami ni junior,korang sesuka hati buli kitorg ye...takpe...Itu la perkataan pertama yang aku dengar bila sampai di Maktab Perguruan Kuala Terengganu Batu Rakit...ramai gak budak - budak senior yang 'menanti' kedatangan kami nie...biasala,ni la masanya nak cari adik angkat la,abang angkat la,ntah ape ntah lagi yang terangkat...


aku terus ke meja pendaftaran..badan dah penat nie..."lepas daftar kat sini,pegi ke kolej kediaman ye..daftar kolej kediaman pulak"...aku tak buat ape...angguk jela...badan dah lepak kot...satu hari melayan tanker terbakar kat grik...

hari ahad tu adalah hari untuk manusia - manusia yang nak jadi cikgu mendaftar...nak kata ramai tu takla sangat..batch aku cuma 3 kelas je...SN/PS,MT/PA dan PI/PJ...boleh dikira la senang kata...aku tgk senior 99-02,ada6 kelas....98-01 lagila melambak2 kelasnya..nampak meriah je geng senior aku.....pukul 10 lebih,aku gerak ke kolej kediaman...daftar kolej plak...sebelum daftar masuk tadi, aku dah jumpa dengan sorang kawan dari kelas yang sama...nama dia Faizam b Fauzi...budak melaka...dengar cerita nya eksiden sebelum sampai ke maktab...langgar lembu...

aku pun mendaftar masuk kolej kediaman dengan faizam...tak sempat nak sembang ape-ape lagi...sebab naik je senior dah suruh turun...pakai baju macam pelatih polis...dengan tali lehernya...dan satu benda yang tak boleh aku tinggalkan,TELUR....hahaha..amanah yang diberi pada semua guru pelatih masa mendaftar awal- awal tadi...

(sambung)

No comments:

Post a Comment